Minecraft-suli: Konzolparancsok
Kockavilágunkban tett kirándulásaink során hatalmas segítséget nyújthatnak a konzolparancsok. Mutatjuk a leghasznosabbakat.
Üres világunkat egy-egy jól elhelyezett kód segítségével feltölthetjük az általunk kiszemelt lényekkel: a /summon kezdetű paranccsal idézést hajthatunk végre. A parancs folytatásához be kell gépelnünk a megidézni kívánt egység nevét, ám nem kell aggódnunk; amennyiben hibásan adtuk meg az egység nevét, egy "nem sikerült megidézni az entitást" felirat fogad minket. Persze ha biztosra akarunk menni, a Minecraft Gamepedia oldalát (hopp.pcworld.hu/13090) felkeresve megkapjuk az egységek pontos nevét.
A mobok neve után a parancsban megadhatjuk a koordinátákat is, de ha véletlenszerűen szeretnénk őket elhelyezni, használjuk a ~ karaktert mindhárom koordináta esetén. Ezt követően még extra leírással bővíthetjük a megidézett lény tulajdonságlistáját kapcsos zárójelek közötti felsorolás formájában. Tehát ha az 1,1,1-es pozícióban szeretnénk egy creepert megidézni, a következő utasítást kell begépelnünk a parancssorba: /summon Creeper 1 1 1 {powered: 1}.
Persze nem csak ilyen módon idézhetünk, létrehozhatunk például olyan felületet is világunkban, amely ontja magából a lényeket. Ehhez a /setblock utasításra lesz szükségünk, amely a megadott koordinátákon létrehoz egy blokkot, amelyből folyamatosan ugrálnak ki az általunk kiválasztott egységek. Amennyiben azt szeretnénk, hogy blokkunk folyamatosan termelje a birkákat, a következő utasítást kell a beviteli mezőbe gépelnünk: /setblock ~ ~ ~ mob_spawner 0 replace {SpawnData:{id:Sheep}}. Mindössze annyi a dolgunk, ha változtatni kívánunk a megjelenítendő egységen, hogy az id utáni azonosítót lecseréljük a megjeleníteni kívánt lény nevére. Ezenkívül még rengeteg egyéb adattal kiegészíthetjük az utasítást; megadhatjuk a megjelenő egységek gyakoriságát, mennyiségét és a blokk hatókörét is definiálhatjuk.
A leggyakrabban használt parancsok
/help - megjeleníti az alkalmazható parancsokat
/tell <játékosnév> <üzenet> - üzenetet küld a kiválasztott játékosnak
/give <játékosnév> <adatérték> [mennyiség] [damage-value]
/gamemode <játékosnév> 0/1 - a kiválasztott játékos módját kapcsolgatja túlélő és kreatív között
/op <játékosnév> - adminjogot ad a kiválasztott játékosnak
/time <set|add> <szám> - beállítja a napszakot (day/night is használható)
/toggledownfall - esőt/hóesést kapcsolgatja
/xp <játékosnév> <mennyiség> - megadott mennyiségű XP-t ad a kiszemelt játékosnak
- 01: Egyedi kinézet kockaföldön
- 02: Modok a zsebedben
- 03: Mutasd, mit alkottál!
- 04: Bevetésen a ComputerCraft
- 05: Konzolparancsok
- 06: Redstone Wi-Fi
- 07: Ház a semmiből
- 08: Megszépülő pixelek
- 09: Játék a játékban
- 10: A véletlen törvényei
- 11: Készítsünk térképet!
- 12: Kockazene
- 12: Videoforgatás
- 13: Csináld magad RPG!