Minecraft-suli: Játék a játékban

|

Emeljünk be blokkokból létrehozott, pixelgrafikus alkotásokat Minecraft-világunkba, vagy építsünk fel akár egy komplexebb labirintust néhány kattintással.

Már szinte minden készen áll a játékon belüli objektumok exportjához és importjához. Elsőként a megfelelő könyvtárszerkezet létrehozásához exportáljunk egy, a játékunkon belüli területet. A baltával kijelölt értékek között elterülő blokkokat a //copy paranccsal küldhetjük a felület vágólapjára. Ha ezt megtettük,



Külső fájlok beemelése



Ezek után látogassunk el a Minecraft gyökérkönyvtárába, majd lépjünk be a config\worldedit útvonalon keresztül a schematics mappába. Ide másoljuk be a SpriteCraftban elkészített alkotásunkat, a játékba visszalépve pedig a //schem list parancs már mutatja is labirintusunkat az elérhető fájlok között. A betöltéséhez használjuk a //schem load mcedit <fájnév> parancsot, majd a beillesztéshez gépeljük be a //paste utasítást. Ha mindent rendben végrehajtottunk, képernyőnkön megjelenik a labirintus. Mivel még csak egy réteg magas az útvesztő, nem jelent túl nagy kihívást kijutni belőle. Emeljünk hát kicsit a falakon, építményünk sarkánál állva adjuk ki újra a //paste utasítást.

Ha elcsúszott volna az alapokhoz képest, az //undo kóddal visszavonhatjuk a beillesztést. Mikor már kellően magasak a falaink, csupán egyetlen teendőnk maradt, ez pedig a belső fehér elemek eltüntetése. Ragadjuk ismét kezünkbe a fabaltát, és vegyük célba az építmény egyik alsó sarkát jobb klikkel, valamint a vele átlósan szemben található másik csúcsát bal kattintással. Miután ily módon kijelöltük teljes labirintusunkat, egyetlen kódot kell beütnünk, amely levegővé változtatja a falak között elterülő blokkokat: //replace minecraft:<az aktuálisan használt fehér kitöltő anyag> minecraft:air. Ezzel el is készült a fotóból átalakított útvesztőnk.

Változó útvonalak



Most, hogy a képből generált útvesztő már a pályánkon pihen, tovább bonyolíthatjuk kissé a felületét. Kiegészíthetjük a pályát rejtett csapdákkal, redstone-aktív kiegészítőkkel, különféle interaktív elemekkel, valamint ügyesen elhelyezett mobokkal. A legérdekesebb elrendezést persze akkor érhetjük el, ha egy kis csavarral lezárjuk az útvonalak nagy részét, és egy véletlengenerátorral bizonyos időközönként megnyitjuk és bezárjuk a járatokat. Ezenkívül, ha szeretnénk egy komolyabb pályarendszert összeállítani, parancsblokkokat is elhelyezhetünk a kijárathoz, amelyekkel a következő szintre teleportálhatjuk a sikeres játékosokat. Lehetőségeinknek tehát valóban csak a képzeletünk szabhat határt.

Pixelart



Amennyiben nem korlátozzuk néhány blokkra a SpriteCraft építőkészletét, komplett képeket is importálhatunk a Minecraftba, amelyeket blokkról blokkra, hosszú órák, napok vagy esetleg hetek munkájával alkothatnánk meg.

Egy monumentálisabb festmény elkészítésekor nem érdemes visszafogni a generálni kívánt méreteket sem, hiszen a pixeleket felváltó kockák kavalkádjából így sokkal pontosabb kép rajzolódik majd ki szemünk előtt - persze csak abban az esetben, ha látótávolságunkat kellően nagy méretre állítottuk. Az elkészített .schematic fájlokkal aztán kedvünkre díszíthetjük a környezetet, ám arra minden esetben ügyeljünk, hogy megfelelő nézetben készítsük el alkotásainkat, mivel ezen a későbbiekben már csak körülményesen tudunk változtatni.



- 01: Egyedi kinézet kockaföldön
- 02: Modok a zsebedben
- 03: Mutasd, mit alkottál!
- 04: Bevetésen a ComputerCraft
- 05: Konzolparancsok
- 06: Redstone Wi-Fi
- 07: Ház a semmiből
- 08: Megszépülő pixelek
- 09: Játék a játékban
- 10: A véletlen törvényei
- 11: Készítsünk térképet!
- 12: Kockazene
- 12: Videoforgatás
- 13: Csináld magad RPG!
- 14: Készíts saját modot!

Oldalak: 1 2

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.