Minecraft-suli: Ház a semmiből

|

Néhány sor kóddal felépíthetünk egy olyan menedéket, amely biztonságot nyújt a beköszöntő sötétségben az éj teremtményei ellen, a nap sugarai azonban eltüntetik.

Hogy ne csak vaktában lövöldözzünk kezdő és végpontértékeink meghatározásakor, aktiváljuk a Minecraft információs felületét az F3 lenyomásával, a rengeteg adat között ezt követően könnyen megtaláljuk az építkezésünk során elengedhetetlen koordinátahármasokat. Miután kiszemeltük a területet, és feljegyeztük házunk tervezett helyének koordinátáit, már csupán egy command blockban kell rögzítenünk a kockaidézéshez szükséges parancsot.

Helyezzünk el tehát egy parancskockát a területre, majd jobbklikkel lépjünk a szerkesztési felületre, és gépeljük be a kiszemelt koordinátáinkkal kiegészített feltöltőutasítást ( /fill <kezdőkoordináták> <végkoordináták> minecraft:stone ). Most tehát, ha redstone-jelet kap kockánk, már meg is jelenik a kiszemelt területen a parancsban megadott blokktípus.

Mielőtt megidéznénk a hatalmas, tömör téglatestet a területen, hozzuk létre az eltüntetését megvalósító parancsblokkot is. Ehhez nem kell újra legépelnünk a teljes utasítást, elegendő, ha az előző blokkból kimásoljuk a vágólapra a [Ctrl+C] billentyűkombinációval, és új kockánk szerkesztőfelületén a [Ctrl+V] leütésével beillesztjük, majd kicseréljük a szövegezésben a lepakolni kívánt kockák típusát airre.

Ha végeztünk a két parancsdoboz adatainak bevitelével, helyezzük őket egy, a Napfényérzékelőből kiinduló redstone-jel két oldalára oly módon, hogy a megjelenítésért felelős kocka elé egy tetszőleges blokkot dobunk, amelynek felületét kiegészítjük a parancsblokk felé irányított vöröskőfáklyával, hogy a jel polaritását egészen az érzékelő deaktiválásáig megfordítva tartsuk. Végül a /time set day és a /time set night parancsok segítségével már tesztelhetjük is elkészült alkotásunk működését.

Belsőépítészet



Persze a tömör téglatestbe nem tudunk beköltözni éjszakára, így még egy kis beltéri dizájnváltással tovább kell bővítenünk parancslistánkat. Hogy biztosan a megfelelő sorrendben hajtsa végre a kiadott utasításokat a játékot hajtó motor, helyezzünk el a megjelenítésért felelős parancsblokk után egy redstone-jelismétlőt, majd a túloldalára kerüljön egy újabb command block. E kocka beviteli mezőjébe gépeljük be a kiszemelt területet levegővel feltöltő kódsort, az eredeti képleten pedig mindössze csökkentsük első koordinátánk x és z adatainak értékét eggyel, a második pontkupacban mindhárom számból vonjunk le egyet, a feltöltéshez pedig ismételten a levegőt (air) használjuk.

Ha mindent megfelelően végrehajtottunk, és átváltunk éjszakai üzemmódba, falunk külső rétegét átütve láthatjuk, hogy egy üreges beltér fogad minket. Eldönthetjük, hogy mennyire szeretnénk tovább bonyolítani épületünket; ha megelégszünk a betonbunker védelmével, már csak az éjszakai bejutást kell megoldanunk. Ehhez helyezzünk el egy újabb jelismétlőt az idézőfelület után, és egy parancsblokk segítségével teleportáljuk magunkat a bunker belsejébe.

A helyváltoztatás megvalósításához gépeljük be a /tp kulcsszó után felhasználónevünket (vagy egy tetszőleges jokerkaraktert), majd adjuk meg teleportgépünknek a célterület koordinátáját - az éjszaka beköszöntével máris a biztonságot jelentő falak rejtekében találjuk magunkat. Ezek után azonban már tényleg csak a képzeletünkön múlik, hogy mi mindennel kívánjuk feldobni időszakosan megjelenő környezetünket. Az esténként felhúzott falak tökéletes védelmet nyújtanak a világunkban ólálkodó lények ellen akkor is, ha kilépünk a kreatív játékmód biztonságot és végtelen erőforrást kínáló környezetéből.

Jöhet a dizájn



Ha nem elégszünk meg egy szürke bunkerrel, lepakolhatunk további command blockokat, amelyekkel feldobhatjuk menedékünket. Nem a fill utasítást használjuk a dizájnelemek elhelyezésére, hanem egyszerűen bepakoljuk a megfelelő tárgyakat a kiszemelt területre a setblock utasítással.

Mindenképp ügyeljünk rá, hogy a dupla blokkmérettel rendelkező objektumok - mint az ajtó vagy az ágy - lehívásához két különálló parancsblokk kooperációs munkájára van szükség; az egyikben az alapadatok mellett meg kell adnunk a csatlakozó elemek kapcsolati irányát, így lesz csak valóban teljes a felületünk.



- 01: Egyedi kinézet kockaföldön
- 02: Modok a zsebedben
- 03: Mutasd, mit alkottál!
- 04: Bevetésen a ComputerCraft
- 05: Konzolparancsok
- 06: Redstone Wi-Fi
- 07: Ház a semmiből
- 08: Megszépülő pixelek
- 09: Játék a játékban
- 10: A véletlen törvényei
- 11: Készítsünk térképet!
- 12: Kockazene
- 12: Videoforgatás
- 13: Csináld magad RPG!
- 14: Készíts saját modot!

Oldalak: 1 2

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.