Minecraft-suli: egyedi kinézet kockaföldön
A Minecraft karaktereinek klasszikus megjelenését pillanatok alatt személyre szabhatjuk, ha a számos skinkészítő szoftver egyikét használjuk.
Különféle számítógépes szerepjátékokban sokszor jelentős időt fordítunk arra, hogy karakterünk külső jegyeit a rendelkezésre álló editorok segítségével az ízlésünkhöz leginkább passzoló formára alakítsuk, hogy a több száz órányi kaland során egy, a személyiségünket a játékostársak felé is tükröző avatár testesítsen meg minket a virtuális világban. Noha nem minden játék elsődleges célja, hogy a karakterek külső jegyeit kedvünkre módosíthassuk, sokszor még a belső nézetet használó motorok is megadják a lehetőséget erre. A legtöbb esetben a főszereplőnkön látható alapvető textúra (kinézet) fellelhető a játék könyvtárában (valamilyen védett formátumban), ezért nem sok idő kellett hozzá, hogy a 3D-s objektumokra húzható textúrákat elkezdjék tömegesen előásni a forrásfájlból a modderek.
Szerencsére a Minecraft esetén nem kell ügyeskednünk, ha karakterünk kinézetén szeretnénk módosítani, a játék hivatalos oldalán is elérhető a módosításra váró képfájl, sőt profilunkon belül az egyedi textúrák feltöltésére is lehetőséget kapunk. Az adatlapon megejtett módosítások azonnal bekerülnek a játék adatbázisába, így az online közösséggel folytatott interakcióink során már nem csupán számunkra lesz látható az egyedileg megformált karakter, társaink előtt is így fogunk megjelenni.
Online segítség
Számos editorprogram áll a felhasználók rendelkezésére, melyek segítségével könnyedén módosíthatjuk a Minecraftban rendelkezésünkre álló Alex, illetve Steve figura alapvető kinézetét. A legnagyszerűbb ezekben az editorokban, hogy felületükön akár a 3D-s modellen munkálkodva alakíthatjuk a külső jegyeiket, vagyis anélkül hajthatunk végre módosításokat saját karakterünkön, hogy megtanulnánk, mit jelentenek az egyes felületi pontok.
A Novaskin oldalát felkeresve (minecraft.novaskin.me) számos sablon alapján kezdhetünk a munkába, ha tehát nincs konkrét ötletünk pixeles figuránk személyre szabásához, meríthetünk a rendelkezésre álló képek közül, hiszen a közösség folyamatos munkával már rengeteg filmes és valós karakterskint létrehozott és elérhetővé tett. A 64×64 pixeles felbontású képeket az oldalról a felső navigációs sávban található [Save] gomb segítségével szerezhetjük be, a felugró ablakban pedig egy jobbkattintással menthetjük gépünk merevlemezére.
Hasonlóan járhatunk el a The Skindex (minecraftskins.com) oldalát felkeresve, ahol hatalmas mennyiségű előre legyártott textúra közül csemegézhetünk. Néhány kattintással megszerezhetjük a leginkább figyelemfelkeltő külsőket, sőt ha némi módosítással tovább szeretnénk csiszolni a modell felületét, erre is lehetőséget kapunk.
Persze nem feltétlenül kell hosszasan gondolkodnunk, ha szeretnénk megalkotni karakterünk sajátos kinézetét, a needcoolshoes.com oldal egy randomizált skingenerátorral könnyíti meg munkafolyamatainkat, a gyorsan elkészített felületet pedig saját ízlésünk szerint további egyedi kiegészítésekkel is elláthatjuk.
Offline skinkezelés
Maga a skinmódosítás internet hiányában sem sokkal nehezebb feladat, mint a webes felületek segítségével, hisz a SkinEdit nevű (egyelőre még alfastátuszú) szoftver képében egy rendkívül könnyen használható, Java nyelven írt eszközt kapunk a Minecraft-közösségtől, amely tökéletesen visszaadja a netes szerkesztők lehetőségeit és gazdag eszköztárát.
A programon belül egy síkfelületen módosíthatjuk az alapmodellt, az elkészült képek pedig egy 3D-s karakteren azonnal visszatükröződnek. Persze az eszköz használatához szükség van egy Java fejlesztőkörnyezetre, amelyet az Oracle oldaláról szerezhetünk be. Telepítése után már futtathatjuk is a skinkészítőt, amely a megfelelő verziószám ellenőrzését követően azonnal szolgálatunkra áll.