Játékok a Unity alapcsomagjából

|

Számos eszközzel segíti a játékfejlesztők munkáját a Unity, a már nyugdíjazott Standard Assets nagyban leegyszerűsíti az első lépéseket.

Könnyen belevághatsz a játékkészítés világába a Unity fejlesztői környezet segítségével, amihez jó néhány, előre elkészített csomagot kínál a felület. Sajnos a szoftver legfrissebb verziói helytakarékossági és kompatibilitási megfontolásból már alapértelmezetten nem tartalmaznak ilyen beépített csomagokat, az Asset Store-ból azonban továbbra is bármikor feltelepítheted őket.

Cikkünkben alaposabban körbejárjuk ezt a scripteket, modelleket és egyéb kiegészítőket kínáló, Standard Assets nevű csomagot, valamint azt is megmutatjuk, hogy milyen jellegű alkotásokhoz kínál tökéletes kiindulási alapot ez a gyűjtemény.

Első lépések

Kezdésként indíts el egy 3D-s projektet a Unity felületén, és a megjelenő ablak jobb felső sarkában a Layout opciók közt állítsd be a Default lehetőséget, így a cikk nyomon követésével akkor is megtalálod az egyes funkciókat, ha még csak ismerkedsz a fejlesztői környezettel.

Ezek után a középen található munkakörnyezet nézetét váltsd át a felette található fülekkel az Asset Store feliratúra (vagy a Window/Asset Store menüponton keresztül is megnyithatod a Unity áruházát). Ha megérkeztél a piactérre, rögtön rengeteg letölthető bővítményt és kiegészítőt kínál számodra a felület, de ne hagyd, hogy ezek elcsábítsanak, célirányosan navigálj a nagyítóikonnal jelölt keresősávra, és írd be a Standard Assets kifejezést.

A találatok közül válaszd a legelsőt, amely mögött zárójelben a for Unity 2017.3 felirat olvasható. Kattints rá, és az áttekintési oldalon keresd meg az Import feliratú gombot, ezzel elkezdheted letölteni a valamivel kevesebb mint 200 MB méretű csomagot. Az előtöltés után egy, a Unityn belül felugró ablakban, komponensekre bontva is megtekintheted a bővítmény tartalmát, így itt importálás előtt még nyugodtan módosíthatod a beemelendő elemek listáját, ha a későbbiekben csak bizonyos részeire lesz szükséged.

Első alkalommal importálj mindent, a néhány perces folyamat lefutását követően a munkaablakod (amely jelenleg az Asset Store-on áll) alatti Project fülön egy új mappa jön létre, itt találod a frissen megszerzett állományokat. Amennyiben felületed kompatibilitási problémákra hivatkozna, nem feltétlenül kell foglalkoznod jelzésével, a projektek elkészítését ez érdemben nem befolyásolja.

A mappa rejtekében

A fájlok társítása után kattints a megjelenő Standard Assets mappára, itt további könyvtárakban, kategóriákra bontva találod a különféle csomagokat. Fellelhetsz a környezet kialakításához szükséges eszközöket, járműveket, karaktereket, platformfüggetlen vezérlőeszközöket és még különleges effektusokat is.

Bátran ásd bele magad az eszköztárba, számos olyan kiegészítőt is találhatsz, amely 2D-s és 3D-s projektjeid során is hasznos lesz majd. A csomag használatával pedig elindulhatsz a játékfejlesztés hosszadalmas útján, amihez a következő lapszámainkban további segédanyagokat fogunk nyújtani számodra.

Tippek induláshoz

Környezet berendezése

A kezdőcsomagban számos elem a rendelkezésedre áll, köztük találsz azonnal bevethető vízfelületeket, emellett pedig fákkal, bokrokkal is benépesítheted a jelenetet. Az elemek beemeléséhez látogass el az Environment alkönyvtárba, illetve hozz létre egy Terrain objektumot, ugyanis erre pakolhatod az egyes környezeti objektumokat.

Belső nézet

FPS készítéséhez sem kell különösebb extra a frissen telepített csomagon kívül, legalábbis ami a karaktered és a kamerád mozgatását illeti. A megvalósításhoz mindössze annyi a teendőd, hogy ellátogatsz a Characters mappába, és a FirstPersonCharacter/Prefabs alkönyvtárból kiválasztod az FPSController objektumot, majd elhelyezed a jelenetedben, és már sétálhatsz is virtuális teredben.

Külső nézet

Szintén egyszerűen beemelhető a TPS játékok legfontosabb eleme, a főkarakter, a Standard Assets Characters/ThirdPersonCharacter/Prefabs útvonalát követve ugyanis találsz egy ThirdPersonController fájlt, amely nem más, mint mozgatható emberkéd. Amint elhelyezted főszereplődet a képernyődön, a kamerát mindenképp pozicionáld rá, így láthatod, ahogy figurád életre kel az indítást követően.

Kezdődhet a verseny

Ha mindig is vonzott a sebesség és az autók világa, akkor saját versenyjátékodat is elkészítheted: a Vehicles mappában egy azonnal bevethető autót is találsz, amit a képernyőre pozicionálva aktiválhatsz is. Természetesen, ha ellenfeleket is szeretnél, akkor már némi kódolásra és a waypoint rendszer ismeretére is szükséged lesz, így kezdetben csak élvezd a száguldást.

Mobilra is

Okostelefonokra is fejleszthetsz a Unity segítségével, és a Standard Assets is tartalmaz néhány olyan elemet, amely megkönnyíti az átállást. A leghasznosabbat közülük kétségtelenül a CrossPlatformInput mappában találod, ahol a képernyőd érintőfelületére optimalizált vezérlőkomponenseket kapsz a különféle járművekhez, karakterekhez.

2D-s eszközök

Amennyiben úgy döntesz, hogy inkább a 2D-s környezetben szeretnél egy kis kitérőt tenni, a Standard Assets csomag ebben is a segítségedre siet. Az erre optimalizált eszközöket a 2D névre hallgató könyvtárban találod, ahol egy animált, mozgatható karaktert is kapsz, valamint előre elkészített, színezhető/textúrázható platformok állnak rendelkezésedre.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.helloworldonline.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.