Programozótehetségek: Gergely Dániel
Már négy Play Store-os alkalmazással rendelkezik a FunByte kiadó; nem is gondolnánk, hogy az egész mögött egy 15 éves miskolci srác áll.
Sokan azt gondolják, hogy az applikáció fejlesztéshez legalább egy egyetemet illik elvégezni. A 15 éves Dániel remekül rácáfol erre a kijelentésre, aki autodidakta módon sajátította el a programozást.
Mi az, amire a legbüszkébb vagy?
Arra, hogy előadhattam a Smart 2017 konferencián, és beszélhettem többek között arról, miként lehet eljutni saját erőből akár a blogolásból, a powerpointos játékoktól indulva egészen a unitys programokig, majd Xamarinban készült helyalapú vagy épp mesterséges intelligenciával felfegyverkezett appokig. A prezi közben végig saját példáimon át mutattam be: egy teljesen érdektelen projekt hogyan tesz hozzá az ember tudásához éppen annyit, hogy jobban haladjon egy komolyabb munkával.
Mikor kezdtél el informatikával foglalkozni? Hogyan képezted magad?
Érdekel az informatika, mióta az eszemet tudom. Első emlékem egy, az osztálytársaimmal készített animációs film, később egyedül készítettem gyurmafilmeket, blogokat, majd 2016 januárjában kezdtem el érdeklődni komolyabban a programozás iránt. Akkor még nem tudtam elképzelni, hogy én meg a programozás hogy illenénk össze, de azóta sikerült megszeretnem mind a programozást, mind az appokkal járó összes feladatot.
Először elkezdtem Windows 10-re fejleszteni az Univerzális Windows Platform keretein belül, ami nulla programozási tudással, valljuk be, elég nagy kihívás volt. Bele is tört a bicskám, utána találtam az Unityre, és láttam, hogy az is C#-alapú, egyszerű a kezelése, és hogy milyen képességei vannak. Adtam egy esélyt neki, és megtetszett. Idén, azonban szintén év elején meguntam a játékok fejlesztgetését, valamint ötleteim sem voltak már, ezért inkább appok készítésébe kezdtem.
Milyen távlati terveid vannak?
Szeretném, ha a jövőben további sikereket érnék el az appokkal, valamint kísérletezésbe kezdek a React Native-val, ami egy, a Xamarinhoz hasonló, multiplatform appkészítő környezet, viszont JavaScriptben. Ha még messzebbre, akár a felnőttkorig akarok tervezni, akkor az a célom, hogy meg tudjak élni saját fejlesztői vállalkozásomból, elsősorban saját appjaimból.
Életkor: 15
Tanulmányok: Miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola
Fontosabb díjak, elismerések:
19 Szabadfogású Számítógép Verseny I. hely
Evangélikus iskolák közötti Neumann-kupa döntős
PCKismester verseny döntős
- Bálint Karola
- Erdős Márton
- Fernezelyi Simon
- Gergely Dániel
- Horváth Roland
- Názer Lili
- Mészáros Botond