IoT és VR megoldásokat díjazott a Vodafone
Megvannak a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyertesei. A 6 tagú zsűri 144 pályamű közül 8 nyertest hirdetett.
A Vodafone Digitális Díjjal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy olyan kész innovációkat találjon és jutalmazzon, amelyek egy-egy fontos társadalmi ügyre adnak választ. A rendkívül magas számú, összesen 144 beérkezett pályamunka 40 százaléka magánszemélyektől, 20 százaléka vállalkozásoktól és startupoktól, 40 százaléka pedig nonprofit szervezetektől érkezett.
A Digitális Társadalmi Szervezetek kategóriájában társadalmi felelősségvállalást szolgáló projektekkel lehetett pályázni. Ebben a kategóriában egy nyertest hirdettek.
1. helyezett: Hulladék-vadász - a legapróbb önkéntes: A Jövő Öko-Nemzedéke (JÖN) Alapítvány nyertes applikációjával arra ösztönöz, hogy mindannyian részesei legyünk egy tisztább, egészségesebb jövő kialakításának.
A Digitális Család kategóriában a családok életében felmerülő legkülönbözőbb kihívásokra választ adó megoldásokat vártak a szervezők. A pályázatok között akadt intelligens segélyhívó, virtuális tréner és szolgáltatási platform is. Három nyertest hirdettek ebben a kategóriában.
1. helyezett: BankZee Családi Bankolás Pilot: A BankZee Kft. a családok pénzügyi tudatosságát fejlesztő mobilbank alkalmazásával és okosperselyével nyerte meg a versenyt.
2. helyezett: PregnaScan - Várandós gondozást támogató telemonitoring rendszer: Az E-Medlab Hungary Kft. telemonitoring rendszere lehetővé teszi a gyermeket vállaló családok számára az otthoni mérések elvégzését.
3. helyezett: Intelligens CO vészhelyzeti segélyhívó: Dobrai Tibor IoT-alapú vészhelyzeti segélyhívó eszköze veszély esetén SMS-ben riaszt, így csökkentve a szén-monoxid által okozott halálesetek és mérgezések számát.
A Digitális Gyerekek kategóriában olyan megoldásokkal lehetett nevezni, melyek a gyermekek életét, tanulását, fejlődését támogatják. A pályázatok között volt applikáció, chatbot, illetve IoT, VR és AR technológiát alkalmazó megoldás is. Ebben a kategóriában két pályázót díjazott a zsűri.
1. helyezett: OncoVR: Erdős Sándor innovációja a tartósan kórházban fekvő gyermekek mindennapjait teszi színesebbé VR technológiával.
2. helyezett: Útramanó mesélő városi mobilalkalmazás: A Plukkido Kft. GPS alapú mesemondó mobilalkalmazása az autóban utazó gyermek számára az út menti látnivalókhoz társít szakemberek által írt meserészleteket.
A zsűri két különdíjast is kihirdetett. A Day-to-day Kids applikáció a nevelőszülőket és az állami gondoskodásban élő gyermekeket támogatja különböző játék tippekkel. A Kurbli Kft. SBrick adapterei pedig a különféle Lego vezérlések eszközeinek vegyes használatát teszik lehetővé, ezzel támogatva az iskolai robotprogramozási oktatást.