Instant iskolákat nyit Afrikában a Vodafone
Tovább bővíti Afrika szubszaharai térségében folyó oktatási programjait a Vodafone Alapítvány.
A Vodafone Alapítvány a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Ghánában, Lesothoban, Mozambikban és Tanzániában vezeti be az Instant Iskolák Afrikának elnevezésű kezdeményezést, amelynek célja magas minőségű online oktatási anyagok ingyenes biztosítása. A gyermekek, fiatalok és oktatók számára díjmentes és korlátlan lesz a hozzáférés az Instant Iskolák Afrikának program online tananyagaihoz, elősegítve ezek széles körű elérését és felhasználását. A tartalom offline is elérhető lesz, így támogatva azokat a diákokat és oktatókat, akik nem rendelkeznek Internet-hozzáféréssel. A Vodafone Alapítvány hasonló dél-afrikai kezdeményezésének - a Vodacom e-School-nak - az előnyeit már 215 000 gyermek élvezi.
Az Egyenlő Hozzáférés az Oktatáshoz (Learning Equality) elnevezésű, nyílt forráskódú oktatástechnológiai megoldásokat biztosító nonprofit szervezettel közösen kidolgozott, Instant Iskolák Afrikának platform globális és helyi oktatási forrásanyagokat biztosít olyan tantárgyakban, mint a matematika és a természettudományok. Emellett a Vodafone Alapítvány jelenleg az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságával (UNHCR) közösen biztosít osztálytermi oktatást a menekülttáborokban tartózkodó gyermekek számára.
Az Instant Iskolák Afrikának program a Vodafone Alapítvány oktatási programjait a menekülttáborok határain túlra is eljuttatja, Afrika-szerte támogatva még azokat a gyermekeket is, akik egyáltalán nem járnak iskolába. Az általános iskolába beiratkozó gyermekek aránya globálisan is Afrika szubszaharai területén a legalacsonyabb: az összesen 57 millió általánosiskolás-korú, ám iskolába nem járó gyermekből 34 millió él ebben a régióban.
A kulturális normák és az elszigetelt közösségek miatt az általános és középiskolába nem járó gyerekek közül kiemelkedően magas a lányok aránya Afrika szubszaharai régiójában. Az UNESCO UIS felmérése szerint 15 millió általánosiskolás-korú lány soha nem kap esélyt rá, hogy egy általános iskolában megtanuljon írni vagy olvasni, míg ugyanez a szám a fiúknál 10 millióra rúg. Ezen lányok közül 9 millióan Afrika szubszaharai területén élnek. Ebben a régióban az ötévesnél fiatalabb gyermekek halálozási aránya majdnem kétszer olyan magas azokban az esetekben, ahol az anyák nem részesültek oktatásban, mint ott, ahol középiskolai végzettséget szereztek.