Így tanítunk mi!
Minden eddiginél szélesebb programkínálat várta a HelloWorld táborok lakóit. Közel 200 gyereknek mutathattuk meg a legmodernebb technológiákat és készségeket.
Olyan, mintha tegnap kezdődött volna, de immár a negyedik éve, hogy nyári táborokat rendezhettünk gyerekeknek, kifejezetten a programozás és a modern informatikai készségek elsajátítását zászlóra tűzve. Az eltelt idő alatt mi is sokat tanultunk, és a piac is fejlődött, aminek köszönhetően az eddigieknél is gazdagabb programkínálattal várhattuk a táborozóinkat, ahol nem az volt a kérdés, hogy milyen technológiákat, készségeket fogunk nekik megmutatni, hanem az, hogy miket kell majd kihagynunk az öt napos programokból.
A tematika bővülését jól mutatja, hogy míg négy évvel ezelőtt csak egy HelloWorld tábor volt, idén már négy eltérő tematikájú rendezvényt tartottunk, Játéktervező, Robotprogramozó, Minecraft és Redstone programkínálattal.
Mobiljáték egy hét alatt
A szezont még június végén Budapesten indítottuk el az EPAM irodájában egy merőben új, Játéktervező tematikával. Habár a táborainkban az igényekhez igazítva a Scratch, a Kodu, a Construct 2 és a Unity 3D képzés is megjelenik, napközis foglalkozásainkat ez alkalommal teljes egészében utóbbi fejlesztő rendszer köré építettük.
Ennek köszönhetően a jelen lévő diákok egy intenzív Unity képzésen vehettek részt, ahol a 2D és 3D játékfejlesztést, valamint az AR/VR alapú programozást is megmutathattuk, a hét végére így elkészülhettek a futtatható mobiljátékok első prototípusai.
Különleges géppark
Közel 40 géppel érkeztünk Balatonlellére, táboraink helyszínére. A PC Aréna több, mint egy tucat felújított Dell és Lenovo géppel lepett meg minket, az Acertől többek között egy Predator PC-t kaptunk a számításigényes feladatokhoz, ám az oktatás gerincét a HP-től kapott közel 30 notebook biztosította.
Nem akármilyen gépekről volt szó. A gyerekek többek között 15 hüvelykes Omen, Elitebook 755 és Probook 65x gépeken sajátíthatták el a programozás alapjait. Olyan csúcsgépekkel taníthattunk a Balaton partján, amelyeket bármely iskola megirigyelne.
Szintlépés drónokkal
A Minecraft és a Redstone táboraink programját alapvetően nem változtattuk meg az elmúlt évhez képest, az új Aquatic frissítés ugyanis bőven szolgáltatott új ismeretanyagot a táborok öt napjára. Viszont immár mindkét táborra készültünk egy különleges építőversennyel, egy MineBudapest-kihívással, és a biztonságos internetelőadás is a program fontos részét képezte.
Utóbbi egy óra elejéig a Robotprogramozó táborokban is megjelent, amelyeknél az elmúlt évhez képes jelentősen átalakítottuk a tananyagot a gyerekektől érkező visszajelzésekre reagálva. Egyrészt minimalizáltuk a Scracth órág számát, és teret adtunk a több lehetőséget kínáló Construct 2 és Unity 3D alapú játékfejlesztésnek, valamint az Arduino-vezérlés is kibővített óraszámot kapott, többek között a Cloud Professor modulok bevonása miatt.
Valamelyest a robotprogramozással, illetve azon belül is a mini FLL-szerű versennyel töltött órák száma is csökkent, csak azért, hogy helyet tudjunk szorítani a "repülő robotok", a drónok vezérlésének és építésének. Mivel utóbbiak programozásához is Arduinókat használtunk, a diákjaink még tovább mélyíthették mikrovezérlő ismereteiket.
Programkínálatunk
Arduino: A foglalkozások során gyakran előkerültek a mikrovezérlők. A gyerekek többek között riasztórendszert készítettek, valamint kipróbálták az Acer Cloud Professor megoldását
Unity 3D: Bár egy komplett tábort szenteltünk a Unity alapú játékfejlesztésnek, a téma a többi táborban is népszerűnek bizonyult
Drónprogramozás: Robotprogramozó táborainkban megmutattuk, hogy miként lehet saját drónt építeni, és azt beprogramozni fillérekből egy Arduino bevonásával
MineBudapest-kihívás: Táborainkban a gyerekek közül többen is megpróbálták megépíteni a Széchenyi Gyógyfürdő minecraftos változatát.
ComputerCraft: Saját számítógépet és robotot tettünk a kockavilágba, majd megmutattuk, hogy Lua nyelven miként lehet azokat utasítani
Nintendo Labo: 10-14 éves robotprogramozóink egy napra saját Nintendo konzolt kaptak, majd papírból elkészítették a Labo robotjukat
Mini FLL-verseny: Természetesen a robotvezérlés sem maradhatott ki a tematikából. A gyerekek a Mindstorms robotokkal profi körülmények között versenyezhettek.
Redstone: Nem akárkiktől tanulhatták meg a táborozók a legjobb redstone-trükköket. A pedagóguscsapatunkat Sirius és IceBlueBird is erősítette