Virtuális valóságra és drónokra épülő oktatási megoldások nyerték az idei InnoMax-díjat
Ismét lezajlott a nonprofit szervezetek számára kiírt pályázat.
A telekommunikációs és infokommunikációs infrastruktúra-megoldásokra szakosodott Invitech Magyarország 2010 óta minden évben meghirdeti az InnoMax-díj pályázatot, melynek eredeti célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a kreatív, innovatív ötletekkel dolgozó hazai cégekre. Idővel azonban a civil szervezetekre helyeződött a hangsúly, így már olyan nonprofit szereplőket támogatnak, akik a digitalizáció segítségével érnek el eredményeket az oktatás, a fenntarthatóság, az egészség és a kultúra területén.
Nemrég kiosztották a 12. Invitech Innomax-díjat is, a győztesek egyike pedig a Kompánia Alapítvány, amely hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket segít a virtuális valóság (VR) bevetésével. A Németh Imre Alapítvány drónokkal és VR-eszközökkel korszerűsítené az iskolai számítástechnika-oktatást, a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület pedig mobil alkalmazáson keresztül, interaktív módon mutatja be Szeged fejlesztéseit. A Magyar Permakultúra Egyesület fenntartható tájtervezéssel és az abban alkalmazott dróntechnológiával nyert. Az eszközpályázat győztese az EVK Szakkollégium, amely digitális szakmai tér ötletével jelentkezett.
A nyertesek az Invitech munkatársaival
A díjról szóló közleményben az Invitech vállalati értékesítésért felelős vezérigazgató-helyettese üdvözölte, hogy évről évre izgalmasabbak az InnoMax-ra beadott pályázatok. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára szintén zsűritagként méltatta a pályázatokat. Solymár Károly Balázs fontosnak nevezte, hogy Magyarország digitalizációs téren nemzetközileg is versenyképes legyen, ezért szerinte figyelni kell a digitális fejlesztésekre és az oktatásra, a korszerű megoldásokat pedig a mindennapokban is alkalmazni kell.