Szemkamerával vizsgálták az egyetemisták vásárlási szokásait
A Pécsi Tudományegyetem kutatása felfedte, hogy mely tényezők fontosak a fiatalok számára a termékek kiválasztásakor.
Tanulságos kísérlet zajlott a Pécsi Tudományegyetemen: az intézmény által létrehozott, fogyasztói magatartások kutatására szakosodott "the CoRe Lab" mobil szemkamerával vizsgálta, hogy az egyetemisták milyen termékeket részesítenek előnyben a reggelihez szükséges kellékek beszerzése során.
A kísérlet eredményéről Német Péter, a kutatás egyik vezetője elmondta, hogy a vizsgált személyeknek még a fiatal koruk ellenére is nagyon fontos volt a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ami a kiválasztott termékekben is visszaköszönt. Ezt támasztja alá, hogy a meglátogatott üzletek értékelése során is első helyre tették a kínálatot és a minőséget, míg az ár csak a harmadik helyen szerepelt az alanyok által felállított fontossági sorrendben.
A the CoRe lab Fogyasztói Magatartáskutató Központ 2020 óta működik a Pécsi Tudományegyetemen, a stabil és mobil szemkamerás mérések mellett virtuális technológiákat is alkalmazva a munkája során. A szemkamerára épülő módszer tudományos alapja, hogy az emberi szem folyamatos mozgásban van, ebből a mozgásból pedig számos faktorra lehet következtetni.
Az egyetem közleménye szerint az eljárás akár a nagyáruházak átrendezésében is segítséget nyújthat, a vásárló szemmozgása ugyanis sokat elárul a polcok kialakításával kapcsolatos vásárlói attitűdről.