Nemzetközi versenyen bizonyíthat a győri egyetemisták önvezető autója
Hollandia után Franciaországot is meghódíthatja Széchenyi István Egyetem csapatának autonóm járműve.
A szakértők évek óta hangoztatják, hogy a teljesen önvezető autóké a jövő, ennek megvalósításáig azonban még hosszú út vezet, elég csak arra gondolni, hogy a technológiában élen járó Tesla is évek óta halogatja a bevezetését. Bőven van tehát még tér az innovációra, amelyben az olyan fiatal mérnökhallgatók észrevételei is fontos szerepet játszhatnak, mint akik a győri Széchenyi István Egyetemen (SZE) működő SZEnergy Teamet is erősítik.
A 30 fős SZEnergy lassan tíz éve foglalkozik elektromos járműfejlesztéssel, amely négy részleg (gépészeti, elektronikai, autonóm járművek, marketing) összehangolt munkáján alapul. 2019-ben állt össze a rendszeresen versenyző csapat legújabb járműve, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek az autonóm feladatokra, és készülnek célzottan immáron az energiahatékonyság mellett az autó önvezető képességeit próbára tevő megmérettetésekre is.
Idén pedig látványosan beérett a munka gyümölcse: májusban világcsúccsal, 284 km/kWh-ás energiamérleggel nyertek meg egy Hollandiában szervezett nemzetközi energiahatékonysági versenyt, a Shell Eco-marathon-t, most pedig újabb izgalmas kihívás előtt állnak. Július elején Franciaországba, az alapvetően mérnöki tanulmányokat folytató diákoknak szervezett Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-re utaznak, ahol városi kisautó kategóriában, összesen négy versenyszámban vesznek részt. Bemutatják a fejlesztés gazdasági hátterét, végig kell haladniuk a járművel a teljes versenypályán önvezető módban, pontos parkolási műveletet hajtanak végre, valamint szlalompályát kell teljesíteniük.
A versenyen az egyik legfontosabb feladat a jármű precíz pozicionálása, melynek során a GPS műholdjelek pontosítására rövid késleltetésű mobilinternetes korrekciós adatok felhasználása szükséges, melyhez a Yettel biztosítja a SZEnergy Team számára a szükséges netkapcsolatot mind a hazai tesztelések, mind a Franciaországban szervezett verseny során.
"A legújabb fejlesztéseinkkel elsősorban a tömeget és a fogyasztást igyekeztünk csökkenteni, és kiemelten fontos volt az új elektromos motorunk, amely a korábbi hajtásoknál intenzívebb gyorsítást tesz lehetővé. A járművünk egyébként új külsőt is kapott, amely feltűnő sárga színével nemcsak a versenypályán vonzza a tekinteteket. A franciaországi Autonomous Challenge a járművünk eddigi legfontosabb önvezető megmérettetése lesz"
- mondta Miklós Máté csapatvezető. Ha érdekel a SZEnergy Team munkája, a csapat aktuális híreit a Facebookon, vagy a szenergy.hu weboldalon követheted nyomon.