Lezárult az idei Digitális Témahét
Több száz iskola vett részt a programon, melynek keretében nagy értékű digitáliseszköz-csomagokat is nyerhetnek az intézmények és a pedagógusok.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) a 2015/2016-os tanévben indította útjára a Digitális Jólét Program részét képező Digitális Témahetet, a digitális pedagógia legnagyobb hazai eseményét. A kezdeményezés célja a digitális eszközökkel támogatott projektpedagógia népszerűsítése, az oktatástechnológiai piac és az oktatás szereplőinek összekötése, valamint az online tanulás szakmai támogatása.
A témahét keretében ismét meghirdették a pedagógusoknak és oktatóknak szóló, digitális pedagógiai gyakorlatra vonatkozó Digitális Témahét-pályázatot is. A pedagógusok és az intézmények hat kategóriában és további hat különdíj-kategóriában nyerhetnek gyakorlatban alkalmazható, több millió forint értékű digitáliseszköz-csomagokat, programlehetőségeket, illetve továbbképzési lehetőségeket.
A 2022-es Digitális Témahéten 811 iskola és 115 ezer diák vett részt, a pályázati program ünnepélyes díjátadóját pedig júniusban, a hagyománynak megfelelően online formában tartják majd. A díjátadó után a nyertes pedagógusok a legjobbnak értékelt projekteket tanárok közötti informális online tapasztalatcserén mutatják be, amelyen a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött - közölte a Digitális Jólét Program az MTI-vel.
A szervezők emellett felhívták a figyelmet a Digitális Témahét YouTube-csatornájára is, ahol már több mint 200 előadás segíti az oktatók digitális továbbképzését, köztük olyan témákkal, mint a digitális érettség, a digitális pénzek, ez elektronikus ügyintézés és a mesterséges intelligencia.